گفت‌وگو|

مجری برنامه «وقت سحر» شبکه افق: برنامه‌های سحرگاهی حساس و لب تیغی هستند 

9:08 - 05 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۵۵۷۱
مجری برنامه «وقت سحر» شبکه افق: برنامه‌های سحرگاهی حساس و لب تیغی هستند 
حامد عسگری، نویسنده و شاعر آیینی، به عنوان مجری برنامه «وقت سحر» شبکه افق گفت: برنامه‌های سحرگاهی یک برنامه لب تیغ محسوب می‌شود که با یک لحظه غفلت یا ایستادن در سمت خاصی، برنامه را به جبهه‌گیری و جهت‌گیری متهم می‌کنند؛ مخصوصا این روزها که کشور ما اسیر بیماری مهلک چندقطبی شده است. 

خبرگزاری میزان - شبکه افق هرساله در مناسبت‌های آیینی ویژه برنامه‌هایی برای مخاطبان خود در نظر می‌گیرد. در ایام ماه مبارک رمضان، نیز شبکه افق ویژه برنامه‌هایی در قالب برنامه‌های سحرگاهی و افطاری برای مخاطبان خود تدارک دیده است؛ برنامه‌هایی که متناسب با حال و هوای لحظات معنوی ماه مبارک رمضان برای پخش در مدت زمان یک ماهه تولید می‌شود و در جدول پخش این شبکه قرار می‌گیرد. 

«وقت سحر» ویژه برنامه سحرگاهی ماه مبارک رمضان شبکه افق با مشارکت مرکز هنری رسانه‌ای نهضت است که با اجرای حامد عسگری و محمد قاسمی و با حضور حاج حسین یکتا، حجت الاسلام طباخیان و علی غلامی برای روزه‌داران پخش می‌شود.

حامد عسگری، نویسنده و شاعر آیینی با عنوان مجری برنامه، در رابطه با شرایط برنامه‌های سحرگاهی برای این شب‌ها، گفت: برنامه‌های سحرگاهی یک برنامه لب تیغ محسوب می‌شود که با یک لحظه غفلت یا ایستادن در سمت خاصی، برنامه را به جبهه گیری و جهت گیری متهم می‌کنند. مخصوصا این روزها که کشور ما اسیر بیماری مهلک چند قطبی شده است و به دلیل همین مسئله سعی کردیم که فضایی ایجاد شود تا همگان با آن تعامل کنند. 

وی افزود: فضای طراحی شده دکور برنامه نیز فضای همگانی و فراگیر است؛ یک گوشه آن تداعی‌کننده یک خانه و اتاق است تا گوشه‌ای دیگر که محرابی دارد و پنجره‌ای به سوی حرم حضرت امیر المومنین (ع) و در قسمتی دیگر پله‌هایی تداعی‌کننده خانه‌های روستایی در شهرستان است.

مجری و شاعر آیینی برنامه «وقت سحر» اظهار کرد: من هم به عنوان مجری سعی کردم یک‌ پوشش عرف را انتخاب کنم که از عالم مجری کت و شلوار، شق و رقِ یقه بسته با ادبیات شعارزدگی و کلیشه‌ای فاصله بگیرم. 

عسگری در رابطه با محوریت مسائل برنامه وقت سحر گفت: در رابطه با انتخاب کارشناسان هم به نیازهای مردم و جامعه نگاه شده است. در این برنامه به مسائلی که یک جامعه و مردمش به آن نیاز دارد و به آن مبتلا است، پاسخ می‌دهیم. 

مجری برنامه با اشاره به حال و هوای معنوی برنامه‌های سحرگاهی و حس و حال شخصی خودش، اذعان کرد: حس و حال خودم نسبت به برنامه حس و حال خوبی است که مردم انتخاب کرده‌اند و پیامک می‌دهند و توانستند ارتباط نسبتا مناسبی با برنامه بگیرند. 

وی ادامه داد: اینکه بتوانم تا پایان ماه مبارک رمضان ۳۰ شب بیدار باشم و تمام سحر را درک کنم و حال خواسته یا ناخواسته توفیقی شده است تا حرف‌های خوب هم بشنوم که این به رشد شخصیتی خودم هم خیلی کمک می‌کند. 

عسگری درباره استقبال افکار عمومی گفت: بنده استقبال خیلی خوبی را از مخاطبان در فضای شخصی خودم و پیامک‌های برنامه دیدم و با بازخورد مثبتی روبه‌رو شدم. 

وی در پایان با اشاره به نحوه اجرای برنامه «وقت سحر» شبکه افق اظهار کرد: من به شخصه تلاشم بر این بود که اولا خیلی به صحبت‌ها توجه و دقت داشته باشم یعنی صرف سر تکان دادن و تایید کردن نباشد و ثانیا مباحث را با قصه آمیخته کردم؛ یعنی قصه‌مند کردن گفت‌وگو و نگین کاری با بچه قصه‌ها به نظرم مخاطبان را پای گفت‌وگوهای کارشناسان می‌نشاند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *